The Service Industry Association (SIA)

Nordic Computer A/S blev som den første europæiske virksomhed medlem af SIA i 2009 og har siden deltaget aktivt i flere af SIAs kerneaktiviteter.

Om SIA

The Service Industry Association (SIA) blev grundlagt i 1985 som NCSN (National Computer Service Network), som den førende brancheforening for virksomheder inden for reparation af elektronisk hardware og til støtte for den højteknologiske serviceindustri. Foreningen blev skabt med det formål, at tilbyde et business-to-business netværk for herved at fremme samarbejdet mellem medlemsvirksomhederne på både teknik- og forretningsmæssigt niveau. Navnet blev ændret i 1999 for at afspejle foreningens omfang og globale rækkevide. I dag inkluderer SIA medlemsvirksomheder fra USA, Europa og APAC, som støtter den højteknologiske service supply chain.

Igennem hele sin historie, har SIA medvirket til at kæmpe for højteknologiske slutbrugers rettigheder til selv at vælge hvem der kan og må reparere slutbrugernes tekniske installationer. Initiativer har inkluderet: The Right to Repair Act (nu en del af Digital Millennium Copyright Act, grundlagt i 1998). Derudover står SIA bag flere whitepapers, høringer etc. til det amerikanske justitsministerium, det Europæiske Råd og den Canadiske Kommission, til støtte for åben og konkurrencedygtig service i IT industrien. SIA støtter også The Digital Right to Repair med lovgivningsbehandling i fire stater i USA (USA pendent til Free ICT Europe).

 

SIA Logo