Hardware Service

Vi forlænger levetiden på dit datacenter-udstyr, så du sparer penge.
Trygt, enkelt og billigt!

læs mere

Hardware service - spar 30-50%

service

Mere end 25 års erfaring som uafhængig 3.-part servicepartner kommer DIG til gode

Som IT Chef har du selv et stigende krav til dine leverandører omkring høj kvalitet og fleksibilitet, men derudover skal prisen være fornuftig. Desuden skal du selv sikre, at IT miljøet i din virksomhed kører problemfrit, og dit IT budget overholdes.

Men selvom IT budgetterne er under konstant pres, udnytter mange virksomhederne ikke potentialet for besparelser. En undersøgelse fra analyseinstitutterne Forrester og Gartner viser, at mange er under indflydelse fra producenterne, som undertrykker fordelene ved at forlænge levetiden på datacenter-hardware og anvende 3.-part serviceleverandører. Resultatet af undersøgelsen viser:

 

79 % investerer typisk hvert 3. - 5. år, men faktisk levetid er 7 - 10 år.

85 % ville beholde deres udstyr - hvis ikke service var så omkostningstungt

80 % kender ikke alternativer til producentservice

 

Tag kontrollen tilbage over dit IT budget - og spar penge!

Nordic Computer driver Danmarks mest kompetente og fleksible serviceafdeling, hvor vi servicerer, vedligeholder og levetidsforlænger datacenter-udstyr i hele landet. Vi har altid fokus på ordentlighed, kvalitet og handlekraft med din økonomi i centrum, og er derfor et seriøst alternativ til producentservice, da du typisk vil kunne spare 30-50% ved at vælge os som din servicepartner.

Skab gennemsigtighed med én serviceaftale uanset antal producenter

Vores erfarne serviceteknikere er fordelt på to servicecentre i Danmark og understøtter netop den SLA, som din forretning kræver, uanset hvilken producent det drejer sig om. Derfor er dit datacenter altid i sikre hænder, så du kan koncentrere dig om din kerneforretning og spare penge på dit IT budget.



rackskab

Multibrand ekspertise

Vi servicerer datacenter-udstyr inden for server, storage og netværk fra alle større producenter

Datasletning

Når du enten sælger dit brugte udstyr til Nordic Computer eller har brug for at få ryddet op i de data, som ligger lagret, kan vi hjælpe dig med at sikre, at eventuelle fortrolige data, som måtte være lagret på dit gamle udstyr, håndteres og slettes eller destrueres på forsvarlig vis.

Når vi sletter data, kan du som kunde vælge mellem tre forskellige niveauer:

  • Niveau 1:
    • Tro og love erklæring på, at alle data er slettet
  • Niveau 2:
    • Datasletning med software (Killdisk) med udarbejdet rapport
  • Niveau 3:
    • Degaussing (sletning via magnetisme) - enten på din lokation eller i vores testcenter

Alt ikke brugbart udstyr overleveres og afhentes af Stena Technoworld og skrottes i henhold til ISO14001 og bliver til råmaterialer.

Hvorfor vælge Nordic Computer som servicepartner?

Uafhængig servicepartner siden 1992

Budgetsikkerhed

Dækker udstyr udover ”end of service”

Mulighed for månedlig rapportering

Forlænger levetiden på dit IT og udskyder dine investeringer

Mix & Match SLA’er

Onsite med reservedel inden for SLA

Én serviceaftale uanset antal producenter - (SPOC)

Dansktalende 3rd level support

Multi-brand ekspertise

Vi sikrer en forsvarlig håndtering og sletning af dine data

Et niveau op i værdikæden og pga. vores brokerafdeling, har vi altid reservedele på lager = billigere service

Udvalgte referencer

De sparer allerede penge på IT budgettet

Case: TDC Hosting

TDC Hosting er specialister i IT-drift af servere, platforme og applikationer. Det gøres på flere platforme og fra deres danske datacentre i Jylland og på Sjælland. Virksomheden har hovedkvarter i Tranbjerg lige uden for i Aarhus samt et større kontor på Teglholmen i København. Siden 2004 er TDC Hosting vokset fra 50 medarbejdere og en omsætning på 70 millioner kroner, til at man i dag er over 300 specialister og omsætter for over en halv milliard danske kroner.

TDC Hosting havde brug for at konsolidere deres eksisterende setup omkring servicering af deres datacentre, da det var blevet uoverskueligt. Derudover havde man ønske om at optimere proceduren, hvorpå man indkøbte reservedele til lager hos deres daværende serviceleverandør, hvilket var blevet meget omkostningstungt.

Allan Aaberg TDC Hosting.jpg Allan Aaberg, Director Operation Nordic

”Vi har valgt Nordic Computer som servicepartner pga. deres erfaring, fleksibilitet og det faktum, at vi kunne spare omkring 30% i forhold til vores daværende aftaler. Før havde vi flere serviceaftaler at håndtere, hvilket var uoverskueligt.

Hos Nordic Computer har vi én samlet aftale, der omfatter af service på ca. 7.500 enheder indenfor server, storage og netværksudstyr på HP, IBM, DELL, SUN/Oracle, Hitachi, CISCO, Brocade, som er fordelt på otte lokationer.

Det skaber gennemsigtighed, tryghed og forlænger levetiden på udstyret i vores hosting-centre.”

Case: Region Syddanmark

Regionen består i dag af 22 kommuner og strækker sig over et geografisk område fra Vejle til Langeland. Med et befolkningstal på cirka 1,2 millioner, er Region Syddanmark Danmarks tredjestørste region efter Hovedstaden og Midtjylland. Regionen er arealmæssigt Danmarks næststørste med 12.191 km², kun overgået af Region Midtjyllands 13.142 km².

Henrik_Lasota.png Henrik Lasota Gregersen, Funktionschef Infrastruktur

”Vi valgte Nordic Computer til at servicere vores tre lokationer i Esbjerg, Odense og Vejle pga. deres mangeårige erfaring inden for servicering af datacentre. Her er de ansvarlige for at servicere 500 enheder server-, storage- og netværksudstyr fra flere forskellige producenter som HP, IBM, DELL etc.

Hos dem er vi gået fra flere serviceaftaler til én samlet aftale, hvilket skaber gennemsigtighed og overblik, og desuden tilbød de en særdeles konkurrencedygtig pris."

Region Syddanmark har et omfattende IT setup, som rent geografisk er spredt udover hele regionen, og har derfor et krav til, at alt deres IT infrastruktur til enhver tid kører problemfrit. Et IT miljø med nedetid betyder, at medarbejderne ikke kan udføre deres arbejde, og det koster på den lange bane.

Én af Region Syddanmarks udfordringer inden for IT driften, var området omkring hardware service. Her havde man brug for gennemsigtighed, da der var indgået aftaler med flere leverandører, og man havde svært ved at danne sig et overblik over, hvilke enheder der var tegnet serviceaftale på.

Partnere

Download materiale

Her kan du downloade PDF White Paper omkring 5 gode råd om hardware service og

Hardware Service om Nordic Computer

download zip-fil

Har du spørgsmål, eller vil du bare gerne have noget mere at vide? Så kontakt os i formularen herunder

Du kan også tilmelde dig vores nyhedsbrev her